ponedeljek, 6. junij 2016

Poročilo Varuha človekovih pravic

Ombudsman v letnem poročilu za 2015 poroča tudi o zapornicah v BS 3, na straneh 257-258.

http://www.varuh-rs.si/publikacije-gradiva-izjave/letna-porocila-priporocila-dz-odzivna-porocila-vlade/

Do pravice.
Uporniki

7 komentarjev:

  1. Nepravilnosti pri vzpostavitvi sistema kontroliranega parkiranja v stanovanjski
    soseski
    Na Varuha človekovih pravic RS (Varuh) se je obrnil pobudnik v zvezi s spornim
    sistemom kontroliranega parkiranja z vstopno-izstopnimi točkami za osebna vozila
    v stanovanjski soseski BS3. Pobudnik je izpostavljal, da gre v zadevi za javne ceste,
    na katerih stojijo zapornice v upravljanju etažnih lastnikov stanovanjske soseske,
    za kar ni podanih pravnih podlag. Gre za protizakonito omejevanje prometa
    na kategoriziranih občinskih cestah, kar naj bi Mestna občina Ljubljana (MOL)

    dopuščala. Pobudnik je menil, da lahko občinske ceste upravlja zgolj MOL in ne
    etažni lastniki.
    Mestno občino Ljubljana (MOL) smo zaprosili za pojasnila. Na podlagi pobudnikove
    vloge, prejetih odgovorov MOL in vpogleda v javno dostopne podatke je Varuh v zadevi
    posredoval MOL svoje ugotovitve, mnenje in predloge, in sicer, da so avtomatske
    zapornice v lasti zasebnih oseb postavljene na javnih cestah. Menili smo, da je tako
    stanje nezakonito, ker je v nasprotju s prvim in drugim odstavkom 3.
    člena Zakona
    o cestah (Uradni list RS, št.
    109/10, 48/12 in 36/14 – ZCes-1), v skladu s katerima so
    javne ceste prometne površine, ki so splošnega pomena za promet in jih lahko vsak
    prosto uporablja na način in pod pogoji, določenimi s predpisi, ki urejajo ceste, in s
    pravili cestnega prometa. Javne ceste so javno dobro in so izven pravnega prometa.
    Na njih ni mogoče pridobiti lastninske pravice s priposestvovanjem ali drugih
    stvarnih pravic.
    Varuh je MOL predlagal, naj takoj vzpostavi zakonito stanje glede
    predmetnih zapornic.
    Varuh je v zadevi tudi ugotovil, da dve kategorizirani javni poti potekata preko
    zemljišč v zasebni lasti. Tako stanje je po Varuhovem mnenju neustavno, saj je v
    neskladju z 69.
    členom Ustave RS, ker na zasebnih zemljiščih kategorizira javni poti,
    ne da bi MOL z lastniki sklenila pravni posel za pridobitev zemljišč niti ni izvedla
    postopka razlastitve. Taka ureditev pa je neustavna tudi po 33.
    členu Ustave RS,
    ker nedopustno posega v lastninsko pravico. Trenutna ureditev nasprotuje tudi že
    sprejetim odločitvam Ustavnega sodišča RS v podobnih primerih.
    Varuh je MOL
    predlagal, naj takoj vzpostavi ustavno stanje glede predmetnih javnih poti.
    MOL je zaradi zahtevnosti in kompleksnosti obravnavane problematike v zadevi
    Varuha dvakrat zaprosila za 30-dnevno podaljšanje roka za odgovor. Navedeni
    prošnji nista bili utemeljeni, saj iz prejetih odgovorov nista izhajali morebitni
    težavnost in kompleksnost. V odgovorih MOL je šlo namreč le za splošna pojasnila
    o zadevi, določeni odstavki pa so bili celo v celoti identični prejšnjim pojasnilom,
    nekateri nekoliko dopolnjeni oziroma spremenjeni ipd.
    MOL nas ni prepričala o pravilnosti svojega ravnanja in tudi ni uspela v izpodbijanju
    Varuhovih ugotovitev, mnenj in predlogov. Tako Varuh v celoti vztraja pri svojem
    mnenju.
    Pobuda je bila utemeljena.
    8.4-2/2015

    OdgovoriIzbriši
  2. Me zelo veseli, da se zadeva premika v smeri pravice.

    OdgovoriIzbriši
  3. Me zelo veseli, da se premika v smeri pravice.

    OdgovoriIzbriši
  4. Tudi jaz se veselim in lepo pozdravljam društvo BS-3 in hvala, ker se trudite za pravico.

    OdgovoriIzbriši
  5. Tudi jaz se veselim, da se je začelo premikati. Hvala društvu BS-3, da se trudijo za pravico naselja.

    OdgovoriIzbriši